سوال
بازدیدها: 994

سفت شدن شکم بعد از آمپول بتامتازون در هفته 32 بارداری طبیعیه؟

پرسش کاربر عزیز لک لک:

سلام خانم کارشناس وقت بخیر.

من 32 هفته هستم. فیبروم دارم و دو روز پیش آمپول بتامتازون زدم.

من از روز اول که بتامتازون زدم خیلی شکمم سفت شد. الان هم بعد از دو روز که گذشته از ظهر تا حالا دوباره احساس سفتی دارم. جوریه که حس میکنم یک سره شکمم سنگینه. مطمئن نیستم که به خاطر آمپوله یا نه. ولی درست بعد از تزریق شکمم بدجوری سفت شد. البته از فرداش خوب شدم تا امروز که باز خیلی سنگین شدم. نمیدونم مشکلی هست یا نه.

سفت شدن شکم بعد از آمپول بتامتازون در هفته 32 بارداری طبیعیه؟

سفت شدن شکم بعد از تزریق بتامتازون تا کی ادامه پیدا میکنه؟

ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ کارشناس لک لک:

سلام مامان جان. بله سفت شدن شکمت از عوارض آمپول بتامتازون هست که طبیعیه. حتی ممکنه یکی دو روز حرکات جنین هم کم بشه. عوارض بتامتازون معمولا تا 48 ساعت برطرف میشه.

عزیزم سفتی شکمت تا 2 روز باید برطرف بشه. اما اگر این علائم بیش از 2 روز ادامه داشته باشه، یا سفتی برای مدت طولانی باشه و با درد و تنگی نفس همراه باشه باید به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کنه. اگر سفت شدن شکم در یک ساعت بیش از چهار بار هم باشه یا هر بار بعد از چند دقیقه محو نشه باز هم نیاز به بررسی داره. ولی در کل جای نگرانی نداره و به مرور کمتر میشه و از بین میره.

امیدوارم به سلامتی فارغ بشی مامان نازنین.

سوالت رو از کارشناس، رایگان بپرس!