سوال
بازدیدها: 458

سفت شدن شکم بعد تزریق بتامتازون طبیعیه؟

آمپول بتامتازون در بارداری فیبروم مراجعه به پزشک احساس سنگینی حرکات جنین هفته 32 بارداری تنگی نفس کم شدن حرکات جنین سفت شدن شکم عوارض آمپول بتامتازون تزریق بتامتازون تأثیر بتامتازون تجویز بتامتازون
پرسش کاربر عزیز لک لک:

سلام خانم کارشناس وقت بخیر

من از دیروز خیلی احساس سفتی تو شکمم میکنم.

32 هفته هستم. فیبروم دارم و دو روز پیش آمپول بتامتازون زدم.

احتمال داره سفتی شکم از اون باشه؟

من روز اول که بتامتازون زدم خیلی شکمم سفت شد.

ولی الان بعد از دو روز که گذشته، از ظهر تا حالا دوباره احساس سفتی دارم.

چه مدت زمانی سفت شدن شکم بعد از بتامتازون ادامه پیدا میکنه؟ خطرناکه؟

احساس میکنم یک سره شکمم سنگینه. نمیدونم مشکلی هست یا نه.

درست بعد از تزریق بدجوری سفت شد شکمم.

ولی از فرداش خوب شدم تا امروز که باز سنگین شدم خیلی.

ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ کارشناس لک لک:

سلام مامان جان بله به خاطر آمپول بتامتازونه.

ممکنه یکی دو روز هم حرکات جنین کم بشه.

این علائم بیش از ۲ یا ۱ روز ادامه داشته باشه

یا سفتی برای مدت طولانی باشه و با درد و تنگی نفس همراه باشه، باید مراجعه کنید پزشک بررسی کنه.

اگر سفت شدن شکم در یک ساعت بیش از چهار بار باشه

یا هر بار بعد از چند دقیقه محو نشه، نیاز به بررسی داره.

ولی در کل معمولا جای نگرانی نداره عزیزم به مرور کمتر میشه و از بین میره.

سوالت رو از کارشناس، رایگان بپرس!