سوال
بازدیدها: 3828

آیا آمپول سینال اف و لتروزول باعث عقب افتادن پریود میشود؟

پرسش کاربر عزیز لک لک:

سلام خدمت کارشناس محترم وقت بخیر.

من در حال اقدام به بارداری هستم. به دلیل مشکلاتم داروهایی مثل سینال اف (Cinnal-F) لتروزول (Letrozole) و منوتروپین (Menotropin) برام تجویز کردن.

سوم ماه قبل پریود شدم و نهم پریودم تموم شد. بعد لتروزول و آمپول سینال اف مصرف کردم. روز یازدهم سونو انجام شد که دکترم گفت سایز فولیکولات کوچیکن. دوباره چهار تا منوتروپین دادن. روز چهاردهم گفتن سایزش خوب شده و یک فولیکول 21 دارم. بعد هم در زمان مشخص که دکتر گفت نزدیکی داشتیم.

حالا بیست و پنج روز که از پریودم گذشته ولی هنوز پریود نشدم.

میخواستم بدونم من که قبلا سابقه تاخیر پریود داشتم ممکنه با مصرف سینال اف یا لتروزول دوباره تو پریود دچار تاخیر بشم یا باید به موقع پریود میشدم؟

مرسی که همیشه به موقع جواب میدین.

پاسخ کارشناس لک لک:

سلام گلم. خیر این داروها باعث تنظیم قاعدگی هم هستند. البته ممکنه کمی طول بکشه تا پریودهای شما منظم بشه. ولی این رو بدونید که مصرف این داروها باعث تاخیر در پریود نمیشه.

شما بعد از موعد پریودت که سوم ماه بوده یک هفته صبر کن. اگر پریود نشدی آزمایش خون بارداری بده. چون سابقه داری ممکنه یکم طول بکشه پریودت منظم بشه. چون باید چند ماه داروها مصرف بشه که تنظیم کنه.

فولیکولت که خوب بوده خدا رو شکر. توکل به خدا شانس بارداری در بهترین حالت 25 درصده. یک هفته بعد تأخیر برو تست کن و خوشحالمون کن.

ان شاالله اتفاق خوبی که منتظرش هستی زودتر رخ بده و ما هم خوشحال بشیم گلم.