سوال
بازدیدها: 961

مصرف پماد چشمی ویتامین آ در بارداری ضرر داره؟

خشک شدن پوست هفته 8 بارداری مراجعه به متخصص زنان پماد چشمی ویتامین آ نقص جنین استرس در بارداری ویتامین آ خارش بدن چرب کردن پوست ضرر مصرف بیش از حد ویتامین آ استفاده از لوسیون در بارداری مرطوب کننده
پرسش کاربر عزیز لک لک:

سلام روزتون بخیر.  من هفته 8 بارداری هستم.

هفته پیش رفتم پیش دکترزنان. برای خشکی دست هام، پماد استریل چشمی ویتامین آ دادن.

میخاستم بدونم مصرف پماد چشمی ویتامین آ در بارداری ضرر داره؟

پماد استریل 5 گرمی هست.

تو یه سایت خوندم خیلی خطرناکه و باعث نقص جنین میشه.

خیلی ترسیده بودم. آخه چند باری زده بودم به دستام.

چی کار کنم خانم کارشناس؟ راهنماییم کنید.

پاسخ کارشناس لک لک:

سلام مامان جان وقت شما بخیر.

مصرفش در بارداری کاملا بی خطر است مامان گل

دریافت بیش از حد ویتامین آ صدمه زننده است.

اما مصرف به میزان متعادل مشکل ساز نیست.

خصوصا که در سطح وسیعی از پوست از آن استفاده نمیشود.

می توانید به جای آن از روغن زیتون، لوسین ها و کرم های مخصوص دوران بارداری هم استفاده کنید.

درصورتی خطرناکه که فردی همه بدنش رو هر روز با این پماد چرب کنه.

در این صورت حتی اگر باردار هم نباشه، صدمه میبینه.

چون مقدار زیادی ویتامین آ دریافت میکنه!

اما با میزانی که شما دریافت کردی، هیچ مشکلی پیش نمیاد.

ویتامین آ هم مثل همه ویتامین ها ضروریه و مصرفش در حد متعادل مشکلی نداره.

غصه نخور مامان جان مطمئن باش حتی اگه یک درصد احتمال میدادم، مشکلی هست بهت میگفتم.

سوالت رو از کارشناس، رایگان بپرس!
ویتامین آ