سوال
بازدیدها: 163

داروی افسردگی در بارداری باعث تاری دید میشه؟

تاری دید در بارداری افسردگی دوران بارداری درمان افسردگی هفته 25 بارداری احساس خواب آلودگی مسمومیت بارداری فشارخون فشار خون آزمایش دفع پروتئین ادرار دفع پروتئین ادرار
پرسش کاربر عزیز لک لک:

سلام خانم کارشناس. داروی افسردگی در بارداری باعث تاری دید میشه؟

من هفته ۲۵ بارداری هستم.

به دلیل مشکلات روحی و مشکل افسردگی که داشتم دکتر روانپزشکم برام قرص آسنترا ۵۰ تجویز کرده که دکتر خودمم تائید کرد که شبها بخورم.

الان دو شبه میخورم.

شبی یه نصفه میخورم.

احساس سنگینی و خواب آلودگی و یه کم تاری دید دارم و زیاد عرق میکنم.

یه کم هم حالت تهوع دارم.

میخوام بدونم از عوارض این قرص هست این حالاتم؟

ممکنه بعد چند روز بدنم عادت کنه؟

روی حرکات بچم که اثر نداره؟ داره؟!

پاسخ کارشناس لک لک:

سلام مامان جان.

بله عزیزم از عوارض قرصه.

با پزشک تجویز کننده مشورت کن.

اگه لازم بدونن جایگزینش کنن یا دوزش رو کم کنن.

اثراتش به حرکت بچه ربط نداره.

اما اگه تا دو سه روز دیگه عوارض رو داشتی حتما به دکترت بگو.

چون تهوع هم داری، همینطور حدسی نمیشه گفت که فقط مربوط به عارضه قرصه.

حتما فشار خونت رو کنترل کن.

اگه فشارت خوب بود، فردا برو پزشکت دفع پروتئین در ادرار و مسمومیت بارداری رو بررسی کنه.

اگه مشکلی نبود عارضه قرصه. تا دو سه روز دیگه قطع نشد برو پیش پزشک تجویز کننده تا دارو رو عوض کنن.

فشار خون